Suurimaid ohte Soome jaekaupmeestele võib tulla Jaapanist, kirjutab täna Soome Kauppalehti. Digitaalne turuplats Rakuten plaanib Euroopas kasvada ja laieneda, suurkorporatsioonil on juba kokkupuuteid ka Eesti firmadega
- Jaapanlased on Rakuteni juba väga hästi omaks võtnud Foto: Scanpix/Reuters
Tegemist on sarnase kaupu ja teenuseid vahendava turuplatsiga nagu Amazon või Alibaba. Rakutenil on üle 100 miljoni kasutaja ja 40 000 müüjat. 2003. aastast Tokyo börsil noteeritud ettevõte kasvab kiiresti.
Läinud aastal ostis Rakuten Eesti idufirma Fits.me, mis pakub virtuaalse riietusruumi teenust, ning investeeris ka keeleõppetehnoloogiat arendavasse Eesti idufirmasse Lingvist.
„
Rakuteni laadsed turuplatsid on tööstusele ja kaupade müüjatele põnevad uued jaotuskanalid, eriti kui tahad rahvusvaheliselt laieneda, kuna pole vaja luua oma internetikauplust,“ ütles lehele Soome Aalto ülikooli professor Arto Lindblom.
Jaekaupmeestele on sellised platvormid aga paras väljakutse – milleks siis enam senised kokkuostu, ladustamise ja jaotusmudelid. „Sellistel platvormidel võib olla suur mõju ka Soomes. Soome kaupmehed peaksid olema valvsad ja ise muudatusi tegema. Rakuten, Alibaba ja muud on nurga tagant juba tulemas,“ ütles Lindblom. Tema arvates sellest ei piisa, kui Soome jaekauplus arendab oma internetipoodi. Pigem tuleks digitaalset platvormi arendada teatud tootegruppide lõikes ja ka konkurentidega koostööd teha.
Jaapani 130 miljoni tarbija argipäevas on Rakutenil juba väga oluline koht. Peamine konkurent on Amazon. Tulu saab Rakuten vahendustasudest, suur kliendibaas võimaldab läbi viia ja müüa ka tarbijauuringuid.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.